fredag 25 januari 2013

Pannkaksrulle

Favorit kvällsmaten när jag var liten :) Jätte enkel att laga!!

Pannkakssmet:
3 ägg
6 dl mjölk
2½ dl vetemjöl
½ tsk salt

Vispa häften av mjölken med äggen.
Tillsätt mjölet och saltet och vispa till en jämn smet.
Vispa i resten av mjölken.
Häll smeten i långpanna med bakplåtspapper.
Grädda i ca 20 min på 225 grader.

ca 500 g blandfärs
1 gul lök
ketchup
salt
svartpeppar
spaghettikrydda (pastakrydda)

Stek köttfärsen och löken.
Tillsätt kryddor och ketchup.
Häll i en skvett vatten och låt små puttra lite.

Ta bort pannkakan från bakplåtspapperet.
Bred köttfärsblandningen jämnt över hela pannkakan.
Rulla ihop.

3 kommentarer:

  1. De var nåt nytt sätt och göra de på,själv brukar ja göra crepe`s som säkert smakar samma som din rulle.Roligt sätt och kan tänka mig att barnen vill då äta när de ser ut så fint
    Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Hur stor långpanna brukar du använda, jag har olika storlekar här hemma :)

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott, det måste jag prova! Trevlig helg. Kram Anette

    SvaraRadera